Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.TOPWALLS.PL
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Sklep www.topwalls.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
1.2 Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.topwalls.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
1.3 Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.topwalls.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
1.4 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.;
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.;
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.;
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. Oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.topwalls.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy/Usługodawcy.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.topwalls.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP – Sklep internetowy Sprzedawcy/Usługodawcy działający pod adresem www.topwalls.pl
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – JDG LIDIIA MAKHOVA wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Lidiia Makhova wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki adres do doręczeń: ul. Akwarelowa 43/11, 70-781 Szczecin, NIP: 955 257 66 42, REGON: 526935002, adres poczty elektronicznej (e-mail): [email protected], numer telefonu: +48 730 621 427.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
3.1 Sklep www.topwalls.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
3.2 Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie, za wyjątkiem przedstawionych w rozdziału Outlet, wykonywane i drukowane są na INDYWIDUALNE ZAMÓWIENIA Klienta i według jego wytycznych. Klient podczas dokonywania Zamówienia wybiera zdjęcie, które ma znaleźć się na Produkcie oraz wprowadza paramenty drukowania tj. Określa tekstura (materiał), na jakim ma być wydrukowane zdjęcie, jego wymiary (szerokość oraz wysokość). Sprzedawca zastrzega sobie możliwość przycięcia zdjęcia tak, aby jego proporcje odpowiadały wymiarom Produktu podanym przez Klienta.
3.3 Towar oferowany w Sklepie jest nowy, bez wad fizycznych i legalnie wyprodukowany w Polsce.
3.4 Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
3.5 Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki i wartość usług projektowych, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
3.6 Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
3.7 Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.topwalls.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
3.8 W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji konta w Sklepie.
3.9 Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
3.10 Przed montażem zakupionego Produktu, Klient ma obowiązek dokładnie sprawdzić wszystkie jego parametry. Niezgodność towaru z Zamówieniem Klient powinien zgłosić przed jego zamontowaniem.
3.11 Sprzedawca informuje, że ze względu na specyfikę Produktu i technologię jego produkcji (np. Nakładanie farb na materiały o różnej chłonności i teksturze) mogą występować nieznaczne odstępstwa kolorystyczne między Produktem dostarczonym a prezentowanym na stronie Sklepu, czego Klient musi, być świadomy składając Zamówienie w Sklepie. W celu lepszego zapoznania się z oferowanymi Produktami oraz kolorystyką Sprzedawca udostępnia opcję zamówienia próbki wydruku przed złożeniem Zamówienia na Produkt docelowy.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
4.1 Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 3.7 oraz 3.8 Regulaminu.
4.2 Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie najpóźniej do końca następnego dnia roboczego.
4.3 Wykonawca usług projektowych, w przypadku zamówienia owych usług, zobowiązuje się do przekazania własności intelektualnej do powstałego unikalnego produktu w wyniku realizacji takich usług na rzecz Konsumenta.
4.4 Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 4.2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4.5 Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia;
- warunki niniejszego Regulaminu zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
4.6 Po otrzymaniu przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4.5 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4.7 Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT na życzenie Klienta), który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany drogą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
5.1 Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na konto bankowe Sprzedawcy;
- płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (PayU);
- płatność przy odbiorze u dostawcy.
5.2 W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać:
na konto bankowe numer: 64 1020 4812 0000 0302 0236 7027 (PKO Bank Polski S.A.) w przypadku płatności krajowych, Lidiia Makhova, ul. Akwarelowa 43/11, 70-781 Szczecin, NIP: 955 257 66 42
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
5.3 W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich i zagranicznych banków.
5.4 W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebranie Produktu od dostawcy.
5.5 W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 5.1 oraz 5.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
6.1 Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i wynoszą 10 zł.
6.2 Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
6.2.1 czas kompletowania Produktów wynosi od momentu zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy, pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności lub przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem wynosi do 3 dni roboczych;
6.2.2 istnieje możliwość skrócenia terminu realizacji do 1 dnia roboczego za dopłatą 50 zł za każdy produkt w Zamówieniu;
6.2.3 czas dostawy Produktów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 2 do 5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt) w przypadku przesyłek dostarczanych na terenie Polski. Podane czasy dostawy są orientacyjne i zależą wyłącznie od przewoźnika.
6.3 Produkty działu Outlet zostaną wysłane w następnym dniu roboczym od dnia złożenia Zamówienia.
6.4 Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
6.5 Klient powinien zbadać doręczony Produkt w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia Produktu Klient ma prawo żądać od dostawcy spisania właściwego protokołu.
6.6 Sprzedawca nie odpowiada za ewentualne opóźnienia terminu otrzymania przesyłki wynikłe z niedotrzymania terminów przez Firmę Kurierską lub podania przez Klienta nieprawidłowych danych dla doręczenia.
6.7 Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówienia pod adresem ul. Pomorska 58, 70-812 Szczecin po otrzymaniu informacji, że zamówienie jest gotowe do odbioru.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
7.1 Reklamacja z tytułu gwarancji:
7.1.1 wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
7.1.2 okres gwarancji dla Produktów wynosi 24 miesięcy i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta;
7.1.3 dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu (paragon/faktura VAT);
7.1.4 gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotów, o których mowa w § 10 Regulaminu, wynikających z rękojmi za wady fizyczne Produktu, określone w Kodeksie cywilnym.
7.2 Reklamacja z tytułu rękojmi:
7.2.1 podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §10 Regulaminu, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
7.2.2 wadą fizyczną jest w szczególności:
-rozmiar Produktu niezgodny z Zamówieniem;
- obraz niezgodny z Zamówieniem;
- druk na podłożu (tekstury) niezgodny z Zamówieniem;
7.2.3 zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: ul. Akwarelowa 43/11, 70-781 Szczecin.
7.3 W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
7.4 Uprasza się Klientów, aby zgłoszenie reklamacyjne w miarę możliwości zawierało (lecz nie stanowi to wymogu rozpatrzenia reklamacji):
- imię i nazwisko Klienta;
- numer Zamówienia;
- opis przyczyny reklamacji;
- datę zakupu Produktu;
- numer listu przewozowego.
7.5 W przypadku dostarczenia Towaru w uszkodzonym opakowaniu, reklamacje z tytułu wad fizycznych Towaru przyjmowane są wyłącznie na podstawie stosownego dokumentu sporządzonego w obecności przedstawiciela przewoźnika.
7.6 Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Pomorska 58, 70-812 Szczecin, Koszt dostawy wadliwego Towaru do Sprzedawcy w celu oceny ponosi Klient.
7.7 Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
7.8 W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
7.9 Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa, lub SMS.
7.10 W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
7.11 Nie produkujemy tapet metalizowanych. Kolor złota, srebrna i miedzi jest kolorem wydrukowanym, czyli imitującym kolor złota, srebra i miedzi.
7.12 Klient ma prawo zamówić próbkę, aby sprawdzić fakturę materiału, kolor oraz jakość grafiki. Próbka stanowi reprezentatywny przykład proporcji wzoru, jakości produktu, struktury materiału, jakości wydruku, ostrości rozmycia, tonacji kolorystycznej, oraz kolorystyki dla pojedynczych barw, które wystąpiły na próbce. Próbka A3 pokazuje ogólny wygląd (ułożenie i proporcje) wzoru w pomniejszeniu dla rozmiaru 4.5x3m ściany oraz fragment w skali 1:1 dla 4.5x3m ściany. Istnieje możliwość zamówienia próbki w 1:1 dla indywidualnego wymiaru ściany w przypadkach gdy Klient poinformował o tym Sprzedawcę podczas składania zamówienia. Podstawą reklamacji kolorystycznej może być jedynie różnica pomiędzy fizyczną próbką a zamówionym Produktem, w tym konkretnym fragmencie tapety, o ile zamówienie tapety nastąpiło w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia odbioru próbki, a sprawdzenie tapety nastąpiło niezwłocznie po odbiorze Zamówienia.
7.13 Koszt próbki wynosi 20 zł wraz z przesyłką kurierem. W przypadku zamówienia 2 albo więcej próbek ich wartość za wyjątkiem pierwszej zostanie zwrócona przy dalszym złożeniu Zamówienia.
7.14 Reklamacje składane ze względu na różnice koloru bez wcześniejszego zamówienia próbek, nie będą uwzględniane.
7.15 Jeżeli z winy Klienta nastąpiło uszkodzenie fragmentu lub części tapety istnieje możliwość domówienia dodruku, reklamacje różnic kolorystycznych w przypadku dodruku do wyprodukowanej już tapety nie będą uwzględniane.
7.16 Braki w Zamówieniu należy zgłaszać do 30 dni kalendarzowych po otrzymaniu Zamówienia, po tym terminie reklamacje z tytułu niekompletnego Zamówienia nie będą przyjmowane.
7.17 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku nieuzasadnionej reklamacji: uszkodzeń wynikających z niewłaściwego przygotowania podłoża, nieprzestrzegania procesu technologicznego kładzenia tapet, używania kleju o niskiej jakości i innych elementów wynikających z instrukcji kładzenia tapet.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1 Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8.2 W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
8.3 Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi – od dnia zawarcia umowy.
8.4 Jednocześnie, zgodnie z treścią art. 38 pkt 3 ww. ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta (tzw. Produkt robiony „na zamówienie”) lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
8.5 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
8.6 Zwrotowi podlegają jedynie – tapety przedstawione w kategorii Outlet oraz kleje do tapet.
8.7 Zwrot Towaru jest możliwy tylko wówczas, gdy Towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób uszkodzony lub zniszczony.
8.8 Zwracany Towar należy odsyłać w opakowaniu gwarantującym dobre zabezpieczenie przed ewentualnym uszkodzeniem w transporcie (karton oraz folia bąbelkowa) na adres: ul. Pomorska 58, 70-812 Szczecin.
8.9 Sprzedawca gwarantuje zwrot kwoty ceny Towaru oraz kosztów przesyłki. Pieniądze zostaną niezwłocznie zwrócone przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta. Zwrot przesłany na koszt odbiorcy nie będzie przyjmowany.
8.10 Bezpośredni koszt zwrotu Produktu w wyniku odstąpienia ponosi Klient.
§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
9.1 W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
9.2 Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3 Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny zamówienia bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4 Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5 W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.6 Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
10.1 Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem że Umowa Sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
10.2 Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 10.1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
- odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z § 7 Regulaminu;
- prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 8 Regulaminu.
10.3 Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 10.1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarła, ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
10.4 Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 10.1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jako również Prezesa UOKiK.
§ 11 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
11.1 Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu;
- Newsletter;
- wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
11.2 Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
11.3 Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
12.1 Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 11.1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
12.2 Okres, na jaki umowa zostaje zawarta:
12.2.1 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę;
12.2.2 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony;
12.2.3 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
12.3 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa;
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz JavaScript.
12.4 Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
12.5 Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
12.6 Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
13.1 Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
13.2 W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
13.3 Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
13.4 Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
14.1 Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
14.1.1 wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (Newsletter);
14.1.2 Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected];
14.1.3 Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 3 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia);
14.1.4 wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
14.2 Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
15.1 Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.topwalls.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Lidii Makhovej, wykonującej działalność gospodarczą pod firmą JDG Lidiia Makhova wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres do doręczeń: ul. Akwarelowa 43/11, 70-781 Szczecin, NIP: 955 257 66 42, REGON: 526935002.
15.2 Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedawcy/Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.topwalls.pl, bez zgody Sprzedawcy/Usługodawcy.
15.3 Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy/Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.topwalls.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Sprzedawcy/Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną, oraz karną.
15.4 Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.topwalls.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.
15.5 Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.topwalls.pl użyte są w celach informacyjnych.
15.6 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. „O prawie autorskim i prawach pokrewnych” (DZ.U. z 2006 r., Nr 90 poz. 631 z późn. zm.).
§ 16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
16.1 Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
16.2 W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
16.3 Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 16.4 niniejszego paragrafu.
16.4 Sądowe rozstrzyganie sporów:
16.4.1 ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.;
16.4.2 ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w §9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
16.5 Postanowienia niniejszej Regulaminu wchodzą w życie z dniem 1 lutego 2024 r.
16.6 Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w aktualnej Regulamin.